Вынужден Вам сообщить, что крепление груза стивидорами в последние два захода в ваш порт было выполнено небрежно Бриджфитинги и крепежные штанги были плохо затянуты и большей частью только собраны, из-за чего команде пришлось подтягивать крепеж Обычно после окончания работы докеры уходят с судна, оставив разбросанными крепежные материалы и не сдав работы грузовому помощнику.
Ввиду вышеизложенного прошу принять меры и дать указания стивидорам докладывать грузовому помощнику об окончании грузовых работ и не покидать судно, не сдав работы, что должно быть официально заверено его подписью. В противном случае судно не уйдет из порта до тех пор, пока груз не будет надежно закреплен. В этом случае мы возложим всю ответственность за дополнительные расходы и убытки, связанные с такой задержкой, на стивидорную компанию.
IMPROPER LASHING OF DECK CONTAINERS.
I regret to inform you that lashing of cargo by the stevedores at our two last calls at your port were carried out negligently. The bridge fittings and lashing rods were not properly tightened and mostly only assembled together
owing to which the crew had to tighten up the lashing on both occasions. Usually the Dockers leave the vessel on completion of cargo operations leaving the lashing equipment lying about everywhere and without approval of the ship’s
Cargo Officer.
In view of the above I kindly ask you to take action and instruct the stevedores to report completion of their work to the ship’s Cargo Officer and not to leave without his approval which should be formally certified by his signature. Otherwise, the ship will not leave the port until the cargo is properly lashed and secured. In this case we shall hold the stevedoring company fully responsible for all extra expenses and loses caused by such a delay of the ship.