Загрузка...

ЗАЯВЛЕНИЕ О МОРСКОМ ПРОТЕСТЕ
Я,…….., капитан т/х “Шуя”, плавающего под флагом Российской Федерации, брутто – регистровый тоннаж – 2889 т, нетто – регистровый тоннаж – 1034 т, порт приписки Санкт-Петербург, позывной УИВД, 22 марта 1992 г. вышел из порта Санкт-Петербург на Нью-Йорк с генеральным грузом 3148 мт. Судно при этом было в мореходном состоянии и готово во всех отношениях к указанному запланированному рейсу.
23 марта 1992 в 14.00 ПО ГРИНВИЧУ, на подходе к порту Калунборг, в месте с координатами 55-37 СШ 010- 56.5 ВД по причине отказа главного двигателя судно начало дрейфовать к берегу под
ветром с зюйд – веста силой 15-20 м/с. Несмотря на все попытки запустить двигатель и остановить дрейф судна путем отдачи якоря. Командой судна были приняты все меры для обеспечения безопасности судна и сохранности груза, однако, опасаясь повреждений грузу и судну и убытков,связанных со снятием с мели, я заявляю настоящий морской протест, оставляя за собой право продлить его в любое время и в любом удобном месте.

SEA PROTEST ABOUT GROUNDING.
S T A T E M E N T OF SEA PROTEST
I,……., Master of m. v. Utopia under the flag of the Russian Federation, Gross tonnage 8092, registered at the port of St. Peterburg, International Call Sign UUSW, on…… 1992 sailed from St. Peterburg to New York with 4072 metric tons of general cargo, the vessel being tight, staunch and strong, well manned, victualled and sound, and in every respect fit to perform the said intended voyage. On…… 199.. at 14.00GMT, approaching the port Kalundborg, in position 55N 37.0 010E 56. 5 due to the engine failure the ship began drifting to shore carried by southwest wind of force 15-20 m/sec. Inspire of all the efforts to restart the engine and stop the drift by letting go first the port and then the starboard anchors, at 14. 15 the vessel was grounded on the shoal lying half a mile North-East from the Palce of the engine failure. All the efforts undertaken to refloat the vessel without outside assistance failed and vessel had to apply for salvors services. Two salvage tugs of the port of Kulundborg were used for refloating, and at 13.00…. 1992 the ship was refloated. A divers’ inspection was carried out after refloating the vessel. As no visible damage to the ship’s hull was found, the vessel continued the voyage and at 6.00 local time on…. 1992 the ship was berthed at pier 7 Brooklyn Marine Terminal of the port of New York.
The crew of the vessel have applied all means to safeguard the ship and her cargo, but nevertheless, fearing damage to the cargo and the ship, and losses in connection with reflating, I declare this Sea Protest, reserving the right to extend it at a time and place convenient.

Эй! Моряк, почитай и это:



Добавить комментарий